مقالات

رول کنواس و کاربردهای آن

رول کنواس

رول کنواس چیست؟  از رول کنواس در چه صنعتی استفاده می شود؟ از چه مکان هایی امکان تهیه کنوس وجود دارد؟ جنس آن از چیست؟همانطور که از سوالات مشخص است ما می خواهیم اطلاعاتی در زمینه ی کنوس در اختیارتان قرار دهیم . لطفا این مطالب را دنبال نموده و با دقت بخوانید.

رول کنواس چیست و چه کابردی دارد؟

آیا اسم کنواس را شنیده اید؟  موارد استفاده از رول کنوس در چیست؟  کنوس ( به انگلیسی canvas ) که بعضی ها به ان کنواس نیز می گویند در واقع پارچه ای است که به قاب چوبی می چسبانند. همه نوع پارچه های استفاده شده در بوم نقاشی به کار برده می شود در واقع همان کنوس می باشد. تمام تابلو هایی که نقاشان روی آن نقاشی با رنگ روغن می کشند بوم یا کنواس گفته می شود. ضخامت کنوس بسیار بالا و همین طور بافت دار است ضخامت بوم نقاشی باید در حد نرمال باشد نه بسیار ضخیم و نه بسیار نازک.

انواع رول کنواس

کنواس در دو نوع مات و براق تولید می شود. کنوس براق و مات باعث می شود که نقاشی زیبا تر و همین طور به جذاب تر شدن آن کمک می کند. کنواس را با استفاده از چسب به چهارچوب متصل و با منگنه آن را به چهار چوب فیکس می نمایند. قسمت منگه شده کنواس به چهارچوب نباید زیاد سفت و کشیده باشد زیرا به تار و پود پارچه آسیب می رساند. اگر پارچه کنوس متصل شده به چهارچوب شل باشد باعث می شود که ما نتوانیم به درستی نقاشی بکشیم و قلمو به داخل بوم کشیده می شود.

همان پارچه ای که در بوم نقاشی استفاده می شد را به صورت رول در اوردند تا بتوانند با دستگاههای چاپ طولی یا همان پلاتر به راحتی ان ها را چاپ کنند و در جاهای مختلف استفاده کنند. یعنی همان پارچه ها را با کیفیت بالاتر و خاص تر به طرزی تولید شده که بتوان بتوان در دستگاههای چاپ طولی و یا پلاتر ها به راحتی با جوهر های پرینتر موجود در بازار قابل چاپ باشد. یعنی شما تصویر مورد نظر را در کامپیوتر طراحی میکنید ، چاپ میکنید، اگر نیاز بود یا قاب میکنید یا مانند بوم نقاشی شاسی روی شاسی چوبی قرار می دهید و یا … بستگی به نوع کار شما قابل تعییر میباشد.

رول کنواس در سایز های متفاوت و اندازه های مختلف در بازار عرضه می شود. شما می توانید انواع رول کنواس را از فروشگاه آفیس کالا تهیه نمایید.