مقالات

دستگاه های دوخت برقی و دستی

دستگاه های دوخت برقی و دستی

دستگاه های دوخت برقی و دستی و یا منگنه های برقی و دستی در ادارات و شرکت های مختلف برای اتصال برگه ها، بایگانی اطلاعات و کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های دوخت برقی و دستی در مدل ها و برندهای مختلف تولید شده و در بازار موجود می باشند که هرکدام ویژگی ها و ظرفیت های خاص خود را دارند. در این بخش قصد داریم با انواع این منگنه ها، ویژگی ها و مزایا و معایب آن ها صحبت کنیم. اگر شما نیز قصد خرید دستگاه های دوخت برقی و دستی را دارید با ما همراه شوید تا بتوانید قبل از خرید اطلاعات مناسبی به دست آورده و خریدی ایده آل داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه‌های دوخت برقی و دستی

یکی از نکات مهم هنگام خرید انواع دستگاه های دوخت توجه به سایز دستگاه است. شما قرار است منگنه را روی میز کار خود قرار دهید تا هر زمان که نیاز داشتید از آن برای اتصال برگه ها به هم استفاده نمایید. یک دستگاه دوخت بزرگ، حجم زیادی از میز کار شما را اشغال می کند و اجازه نمی دهد وسایل مورد نیاز دیگری روی میز قرار دهید.

از دیگر نکات مهم در خرید دستگاه های دوخت برقی و دستی، فناوری های ضد قفل شدن دستگاه است. بارها برای همه شما پیش آمده است که هنگام استفاده از منگنه دستگاه قفل کند و برگه ها داخل آن گیر کند. این مساله زمانی مشکل ساز خواهد شد که شما قصد منگنه کردن اسناد مهمی را داشته باشید!

نکته مهم دیگر در خرید دستگاه های دوخت برقی و دستی توجه به حداکثر تعداد برگه هایی است که دستگاه می تواند به هم منگنه کند. در شرکت ها و ادارات بزرگ شما نیاز دارید در زمان کوتاهی تعداد زیادی برگه را به هم منگنه نمایید. تصور کنید روزانه باید تعداد هزار برگه را به هم متصل کنید در حالیکه حداکثر تعداد برگه هایی که دستگاه به هم منگنه می کند 5 برگه باشد! در این حالت باید ساعت ها زمان را برای منگنه کردن برگه ها هدر دهید.

تعداد منگنه هایی که در مخزن دستگاه قرار می گیرد نیز از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه های دوخت برقی و دستی است. در صورتی که مخزن دستگاه تعداد کمی منگنه در خود جای بدهد، شما نیاز خواهید داشت که به طور مداوم مخزن را پر کنید. در بسیاری از دستگاه های دوخت نیز مخزن در جای مناسبی قرار نگرفته و درآوردن و باز کردن آن بسیار سخت است.

جنس و کیفیت بدنه از دیگر ویژگی های منگنه های دستی و برقی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. معمولا منگنه ها را از پلاستیک یا فلز و یا ترکیبی از هر دو می سازند. هنگام خرید و انتخاب توجه داشته باشید که دستگاه از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است یا خیر؟ شما با خرید یکی از دستگاه های دوخت برقی یا دستی قصد دارید از آن ها سال ها استفاده کنید و خرید یک دستگاه منگنه که بعد یک ماه از کار می افتد یا کیفیت خود را از دست می دهد قطعا نمی تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

نکته مهم دیگر در انتخاب دستگاه های دوخت، توجه به وزن آن ها است. توجه داشته باشید دستگاه های دوخت برقی و دستی که انتخاب می کنید وزن بسیار سنگینی نداشته باشند و جابجا کردن آن ها یا قرار دادنشان روی میز کار چندان سخت نباشد.

هنگام خرید دستگاه های منگنه حتما از فروشنده راجع به میزان صدایی که دستگاه هنگام کار تولید می کند نیز سوال کنید. اگر دستگاه های دوخت برقی یا دستی هنگام منگنه کردن صدای بلندی ایجاد کنند، آرامش و تمرکز کارمندان به هم ریخته و محیطی پر سر و صدا ایجاد می شود. شاید در نگاه اول این نکته برایتان چندان مهم به نظر نرسد؛ اما مطمئن باشید صدای تولیدی دستگاه در صورت زیاد بودن می تواند تاثیر منفی در عملکرد شما و همکارانتان داشته باشد.

زیبایی و طراحی بدنه از دیگر نکات در راهنمای خرید انواع دستگاه های دوخت برقی و دستی است. بدون شک زمانی که شما از دکوراسیون بسیار شیک و مدرن برای محیط کاری خود استفاده می کنید، دوست دارید تمام وسایل مورد استفاده در محل کارتان نیز متناسب با دکوراسیون و کاملا شیک باشد. سعی کنید دستگاه منگنه ای را انتخاب کنید که با رنگ کلی و طراحی داخلی اداره یا شرکت شما همخوانی داشته باشد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه در دستگاه های دوخت و منگنه حداکثر عمق قطر قرار دادن کاغذ است. این که حداکثر عمق کاغذ در دستگاه چقدر باشد ویژگی است که با توجه به نوع کاربرد خودتان باید انتخاب کنید. اگر نیاز دارید برگه ها را در عمق های متفاوت به هم منگنه کنید، دستگاهی انتخاب کنید که عمق مورد نیاز شما را فراهم می کند.

بسیاری از دستگاه های دوخت و منگنه ها دارای درجه تنظیم فشار هستند. این ویژگی به شما کمک می کند با توجه به تعداد برگه های داخل دستگاه درجه را تنظیم کرده و راحت تر و مناسب تر با دستگاه کار کنید.
نوع و قطر سوزن هایی که در دستگاه های دوخت برای اتصال برگه ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد از دیگر ویژگی های دستگاه های دوخت برقی و دستی است که با توجه به نیاز و کاربرد باید آن ها را انتخاب کنید.

در صورتی که در ادارات و یا شرکت های بسیار پرکار و بزرگ کار می کنید و یا ممکن است در چند روز حجم کاری شما بسیار زیاد شود، بعضی از دستگاه های دوخت این امکان را به شما می دهند که دو یا تعداد بیشتری از آن ها را به یکدیگر سری کرده و به طور مشترک استفاده کنید. این ویژگی باعث می شود سرعت کار و تعداد برگه هایی که به یکدیگر منگنه می کنید تا حد زیادی افزایش یابد.

قابلیت کار با سوزن های دوخت مختلف نیز از دیگر ویژگی های دستگاه های دوخت است که با توجه به کاربرد و نیاز شما باید به آن توجه شود. بسیاری از دستگاه های دوخت برقی و دستی با منگنه، میخ و پین هر سه می توانند کار کنند؛ در حالیکه بعضی دیگر تنها توانایی استفاده از یکی از سوزن های دوخت را دارند. انتخاب این نوع از دستگاه منگنه به نیاز شما از دستگاه بستگی دارد.

نکته آخر آنکه در موارد بسیار محدودی ممکن است شما نیاز به منگنه کردن لایه های نازک چوب و یا پلاستیک را به یکدیگر داشته باشید. تعداد محدودی از دستگاه های دوخت این امکان را در اختیار شما قرار می دهند.

مقایسه دستگاه های دوخت برقی و دستی

یکی از بارزترین تفاوت ها میان دستگاه های دوخت برقی و دستی آن است که شما در دستگاه های برقی نیازی به استفاده از نیروی انسانی برای انجام کار ندارید و به راحتی و با زدن یک دکمه می توانید برگه ها را به هم منگنه نمایید. اما در دستگاه های منگنه دستی با توجه به نوع دستگاه و تعداد برگه هایی که داخل آن می گذارید، باید از نیروی انسانی برای انجام کار استفاده کنید. در دستگاه منگنه برقی شما نیاز به استفاده از برق شهری و پرداخت هزینه های مجزا برای مصرف برق ماهیانه دستگاه دارید، در حالیکه دستگاه های دوخت دستی این هزینه را ندارند.

هرچند مصرف برق دستگاه های برقی نیز چندان زیاد نیست. دستگاه های دوخت برقی بدون شک قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های دستی دارند و کاربرد گسترده تری در اختیار شما قرار می دهند. شما در استفاده از دستگاه های منگنه برقی محدودیت مکان قرار دادن دستگاه را نیز دارید. دستگاه را باید جایی قرار دهید که سیم آن به پریز برق برسد، اما در مورد دستگاه های دستی می توانید منگنه را هر جایی بگذارید.

خرید دستگاه‌های دوخت برقی و دستی از فروشگاه آفیس کالا

خریدهای اینترنتی این روزها یکی از بهترین راه های خرید است که به شما این امکان را می دهد بدون صرف وقت و انرژی زیاد، کالاهای مختلف را ببنید، ویژگی های آن ها را بشناسید و بتوانید یک خرید ایده آل و مناسب داشته باشید. آفیس کالا یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های آنلاین است که در زمینه فروش جدیدترین ملزومات و تجهیزات اداری فعالیت می کند. با مراجعه به این سایت می توانید انواع تجهیزات و ماشین های اداری، آموزشی، تجهیزات فروشگاهی و بانکی، دستگاه های مختلف صحافی، دستگاه های دوخت برقی و دستی و انواع ماشین حساب ها را در جدیدترین مدل ها و معتبرترین برندها ببینید، با ویژگی های آن ها آشنا شوید و خرید خود را در زمان کوتاهی انجام دهید.

قیمت دستگاه‌های دوخت برقی و دستی

قیمت دستگاه های دوخت برقی و دستی را از آفیس کالا دریافت کنید. می توانید با کارشناسان فروش آفیس کالا تماس گرفته و به طور کاملا رایگان از مشاوره تلفنی خرید استفاده کرده و از قیمت دقیق کالاهای مورد نظر خود اطلاع کسب کنید. تمامی محصولاتی که در آفیس کالا خریداری می کنید اورجینال و اصل بوده و دارای خدمات پس از فروش معتبر هستند. تنوع محصولات در آفیس کالا به اندازه ای است که بتوانید محصول مورد نظر خود را در برند و مدل انتخابیتان پیدا کرده و تهیه کنید. آفیس کالا این امکان را به شما می دهد که در زمان کوتاه، با قیمتی مناسب کالای ایده آل و با کیفیت خود را خریداری کنید و از اصل و با کیفیت بودن آن اطمینان داشته باشید.

سفارش دستگاه‌های دوخت برقی و دستی

سفارش دستگاه های دوخت برقی و دستی تماما به صورت آنلاین می باشد. شما می توانید به بخش فروشگاه وب سایت مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.