همه چیز راجع به خرید ماشین حساب و انواع آن

ماشین حساب از جمله وسایل پر کاربرد است که در دانشگاه، مدرسه و محل کار بارها از آن استفاده می کنیم. ماشین حساب ها انواع و مدل های مختلفی دارند که باید با توجه به نیاز خود آن ها را انتخاب کنید. در این بخش قصد داریم اطلاعات جامعی راجع به خرید ماشین حساب مناسب در اختیار شما قرار دهیم.

انواع ماشین حساب

قبل از خرید هر وسیله حتما با انواع آن و ویژگی هایی که دارند آشنا شوید. این ابزار را معمولا با توجه به نوع کاربری و امکانات به انواع مختلفی تقسیم می کنند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

ماشین حساب دستی ساده

این ماشین های حساب بهترین انتخاب برای دانش آموزان است که برای انجام معاملات ابتدایی ریاضی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع ماشین حسابها صفحه نمایشی کوچک و معمولا تختی داشته و ابعاد کوچک و تو جیبی دارند.

ماشین حسابهای ساده رومیزی

از دیگر انواع ماشین حساب می توان به ماشین حسابهای رومیزی اشاره کرد که ابعادی نسبتا بزرگ دارند و بیشتر در ادارات مختلف و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ماشین حساب علمی ساده

ماشین حساب علمی ساده می تواند برای دانش آموزان و گروهی از دانشجویان گزینه مناسبی برای خرید باشد. با استفاده از این نوع ماشین حساب می توانید عملیات پیشرفته و معادلات ریاضی مانند معادلات مثلثاتی و درجه اول را انجام دهید.

ماشین حساب های علمی پیشرفته

از دیگر انواع این وسیله، ماشین حساب مهندسی پیشرفته است که به وسیله آن می توانید برنامه نویسی کنید، به آن برنامه بدهید و معادلات پیشرفته در درجه های بالا حل کنید. این ابزار مناسب دانشجویان رشته های فنی و علوم پایه است که نیاز به حل معادلات پیشرفته دارند.

ماشین حسابهای علمی گرافیکی

ماشین حسابهای علمی گرافیکی از دیگر انواع این وسیله پرکاربرد است که برای رسم نمودارها و توابع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع ماشین حسابها بیشتر در محیط های آموزشی مانند مدرسه و دانشگاه استفاده می شود.

ماشین حساب های مالی

ماشین حساب های مالی از جدیدترین محصولات موجود در بازار است که علاوه بر توانایی انجام محاسبات و فرمول های پیشرفته، توابع مالی مختلفی مانند نرخ بهره، سود و تعداد اقساط و غیره را در اختیار کاربر قرار می دهد. ماشین حسابهای لامپی نواری به عنوان ماشین حساب های مالی نیز به شمار می ایند. این نوع ماشین حساب ها با چاپ دو رنگ مشکی و قرمز و یا فقط مشکی برای بررسی مجدد محاسبات برای مدیران مالی و همچنین حسابداران بسیار پر کاربرد می باشد. و حتی در بسیاری از موارد به عنوان یک سند محاسبات بر روی اسناد مالی منگنه می شود تا بعد ها امکان بررسی مجدد ریز محاسبات باشد.

نکات مهم هنگام خرید ماشین حساب

نیاز خود را شناسایی کنید

قبل از انتخاب ماشین حساب خود حتما درنظر بگیرید که قرار است از این وسیله خود چه استفاده ای بکنید. برای مثال برای دانش آموزان ماشین حسابی پیشرفته که قیمت بالایی هم دارند شاید گزینه مناسبی نباشد. دانشجویان رشته های غیر از فنی و علوم پایه ریاضی نیز می توانند از ماشین حسابهای ساده تر و با قیمت مناسب تر استفاده کنند.

ماشین حسابهای پیشرفته که به انواع مهندسی معروف هستند از دیگر انواع موجود این محصول در بازار است که برای دانشجویانی که نیاز به انجام محاسبات پیچیده دارند بسیار مناسب است.

با استفاده از این ماشین حسابها می توانید فرمول نویسی انجام دهید، عدد را به توان های بزرگ برسانید، از الگوهای ریاضی معروف و جهانی استفاده کنید، نسبت های مثلثاتی را بر حسب رادیان یا درجه محاسبه کنید، لگاریتم در مبناهای مختلف بگیرید و صدها کاربرد دیگری که ماشین های حساب ساده در اختیار شما قرار نمی دهند. نوع محیط کاری نیز در انتخاب ماشین حسابی مناسب بسیار تعیین کننده است.

بدون شک یک حسابدار یا استاد دانشگاه نیاز به ماشین حسابهایی با امکانات پیشرفته دارد در حالیکه یک فروشنده مغازه تنها با ماشین حساب خود ممکن است 4 عمل اصلی را انجام دهد. بنابراین قبل از خرید و انتخاب ماشین حساب مورد نظر خود حتما کاربری آن را درنظر بگیرید.

صفحه نمایش ماشین حساب

از دیگر نکات مهم در انتخاب ماشین حساب، اندازه و وضوح صفحه نمایش آن است. ماشین حساب باید بتواند تا حد قابل قبولی اعداد را در سایز مناسب نشان دهد. در مورد ماشین های حساب مهندسی باید بتوانید فرمول های نوشته شده در ماشین حساب را روی صفحه نمایش ببینید. صفحه نمایش باید وضوح کامل داشته باشد به و ارقام روی آن کم رنگ و تار نباشند. صفحه نمایش در ماشین های حساب ساده معمولا تک خطی و در ماشین های پیشرفته چند خطی است.

برند ماشین حساب

زمانی که صحبت از خرید برند هر وسیله ای می شود، مساله تنها خرید برندهای گران قیمت و معروف نیست. بلکه صحبت راجع به این مساله است که به جای آنکه ماشین حسابی ارزان قیمت بگیرید که چند ماه بعد مجبور باشید آن را تعویض یا تعمیر کنید، یک ماشین حساب با قیمت مناسب تری بخرید که بتوانید مدت ها از آن استفاده کنید. تجربه دوستانتان راجع به برندهای مختلف می تواند مرجع انتخاب خوبی برای شما باشد. حتما از دوستانتان بپرسید که مارک و مدل ماشین حساب آن ها چیست و به چه میزان از آن راضی هستند.

بدنه و کیفیت ساخت

برای همه شما پیش آمده است که در مدرسه، محل کار یا دانشگاه بارها ماشین حسابتان از دستتان رها شده باشد یا از میز پایین افتاده باشد. ماشین حسابهایی با کیفیت پایین ممکن است تنها بعد از یک بار زمین خوردن از کار بیفتند. بنابراین از دیگر نکاتی که قبل از خرید ماشین حساب باید به آن توجه کنید کیفیت بدنه آن است. بسیاری از ماشین های حساب بدنه ای پلاستیکی و بی کیفیت دارند که هیچ مقاومت و استحکامی در مقابل ضربه ندارند.

قیمت ماشین حساب

قیمت ماشین حساب های موجود در بازار با توجه به ویژگی ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند متفاوت است. بدون شک ماشین حسابهای مهندسی که عملیات ریاضی پیشرفته تری را انجام می دهند قیمت بالاتری نسبت به ماشین حسابهای ساده دارند.

در واقع هر چه امکانات محاسباتی ماشین حساب بیشتر باشد، قیمت ماشین حساب بیشتر است. بدنه، کیفیت ساخت، کشور سازنده و مارک ماشین حساب از دیگر فاکتورهایی است که بر قیمت ماشین حساب تاثیر می گذارد. مثلا معمولا ماشین حسابهای تولید شده داخلی قیمتی مناسب تر از ماشین حسابهابی برندهای خارجی دارند. اما از جهت کیفیت در بیشتر موارد توانایی رقابت با انواع خارجی را ندارند.

در صورتی که می خواهید از قیمت های ماشین حساب مطلع شوید، می توانید به بخش فروشگاه وب سایت آفیس کالا مراجعه نمایید. در این بخش ما انواع ماشین های حساب با توجه به امکانات را با بهترین قیمت برای شما عرضه کرده ایم.

حافظه ماشین حساب و قابلیت ذخیره اطلاعات

حافظه ماشین حساب از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب آن است. بعضی از ماشین های حساب تنها حدود چند کیلو بایت است که امکان ذخیره سازی حجم بالایی از معادلات، فرمول ها و اطلاعات را به شما نمی دهد. بنابراین قبل از خرید ماشین حساب راجع به حافظه آن حتما پرس و جو کنید. حافظه به خصوص برای دانشجویان که نیاز دارند از فرمول ها و معادلات بیشتری استفاده کنند گزینه بسیار مهمی است. این وسایل ساده توانایی ذخیره اطلاعات را ندارند بنابراین درصورتی که این فاکتور برایتان مهم است حتما به آن توجه ویژه نشان دهید.

باطری ماشین حساب

باطری ماشین حساب از مهم ترین اجزای ماشین حساب است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. باطری اصلی ماشین حساب باید بتواند تا مدت ها با کیفیتی مناسب برای شما کار کند. باطری های مورد استفاده در ماشین حساب در دو نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ هستند. در مورد باطری های قابل شارژ توجه کنید که به چه صورت می توان باطری ها را شارژ کرد و طول عمر مفید باطری ها چقدر است. در مورد محصولاتی هم که باطری های آن از نوع غیر قابل شارژ هستند، طول عمر باطری، قیمت آن و در دسترس بودن مدل باطری بسیار مهم است.

قابلیت اتصال

بعضی از ماشین حسابهای پیشرفته را می توانید به وسیله یک رابط مانند usb به سیستم های مختلف مانند کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید. این قابلیت برای دانشجویان می تواند بسیار پرکاربرد باشد. در بعضی از مدل ها می توانید بعد از اتصال به سیستم لپ تاپ یا کامپیوتر و اتصال به اینترنت نرم افزارهای موجود در دستگاه را به روز رسانی کنید. معمولا نسخه به جدید نرم افزارهای ماشین حساب توسط شرکت سازنده به طور رایگان در سایت شرکت قرار می گیرد.

قابلیت اندیس گذاری

قابلیت اندیس گذاری از دیگر قابلیت های پرکاربرد برای دانشجویان است. با استفاده از این قابلیت می توانید فرمول های مختلف را درست مانند حالتی که روی کاغذ می نویسید در این وسیله نیز وارد کرده و به حل معادلات پیشرفته خود بپردازید.

رسم نمودار

اگر به دنبال خرید ماشین حسابی هستید که بتواند به طور همه جانبه نیازهای شما را در انجام محاسبات و تحلیل آن ها انجام دهد از ماشین حسابهای پیشرفته ای استفاده کنید که توانایی رسم نمودار از اطلاعات خود را دارند. معمولا این نوع از ماشین های حساب سایزی به اندازه گوشی های هوشمند داشته و صفحه نمایش لمسی دارند.

اندازه و وزن

از دیگر نکات مهم در خرید ماشین حساب توجه به اندازه و وزن آن است. از آن جا که قرار است این وسیله خود را به طور دائم در محیط کار، مدرسه و دانشگاه تا خانه حمل کنید محصولی را انتخاب کنید که سایز و وزن مناسبی داشته باشد.

قابلیت ویرایش

بارها برای شما پیش آمده است که در وارد کردن فرمول یا عدد خاصی اشتباه کرده اید و برای اصلاح آن مجبور شده اید که کل فرمول های نوشته شده را پاک کنید. قابلیت ویرایش از دیگر فاکتورهای مهم در زمان خرید است.

با نزدیک شدن به ایام امتحانات دانشجویان و دانش آموزان خرید یک ماشین حساب مناسب بدون شک می تواند تا بسیار زیادی در جسله امتحان و مطالعات قبل از آن کمک کند.

ارقام قابل نمایش

تعداد رقم هایی که یک ماشین حساب قابلیت نمایش و محاسبه آن را دارند در برخی موارد بسیار مهم هستند. لذا با توجه به اینکه محاسبات شما تا چند رقم می توانند پیش بروند، در زمان خرید به این موضوع توجه فرمایید.

خرید ماشین حساب

خرید ماشین حساب را با توجه به مواردی که در بالا برایتان اعلام کردیم می توانید اکنون به سادگی انجام دهید. به همین جهت تنها کافی است به بخش فروشگاه وب سایت مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را خریداری نمایید.