مقالات

آموزش کار کردن با دستگاه لاک اب کن و لاک مهر و موم

آموزش کار کردن با دستگاه لاک ابکن و لاک مهر و موم

آموزش کار کردن با دستگاه لاک اب کن و لاک مهر و موم  را خدمتتان عرض خواهیم کرد. در ابتدا باید بدانیم که مصرف لاک مهر و موم به چه منظور می باشد. امید است در پایان بتوانیم شما را در استفاده و تهییه لاک اب کن و لاک مهر و موم به درستی راهنمایی نماییم.

لاک اب کن و لاک مهر و موم و موارد مصرف:

مصرف لاک مهر و موم:

لاک مهر و موم از موادی تهیه شده است که با دیدن گرما به حالت نرم و تقریبا ابکی در می اید و بعد از سرد شدن به حالت شکنندگی اولیه بر خواهد گشت . این مدل لاک ها به دو صورت پودری و شمش موجود می باشند که از نظر نوع عملکرد هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند و عملکرد هر دو مدل مانند هم می باشد. ولی از نظر جابجایی و نگهداری مدل شمش ان بیشتر مورد پسند می باشد. شما می توانید نمونه لاک مهر و موم شمش را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

لاک مهر و موم

 لاک مهر و موم شمش

موارد مصرف لاک مهر و موم:

از لاک مهر و موم را معمولا برای مهر و موم اسناد ، دفاتر ، پاکت و هر چیز دیگری که مهر و موم ان برای مدت کوتاهی باشد و به زودی بخواهد باز شود استفاده می کنند تا بحث محرمانه ماندن و دست نخوردن ان موضوع تا قبل از شکستن لاک با پرجا بماند. زمانی که لاک گرم شده که به ان اب شده هم می گویند بر روی مثلا درب پاکت ریخته می شود و مهمور با مهر خاصی که از پیش طراحی شده است می گردد  به صورت ثابت می ماند و اگر شخصی درب پاکت یا دفتر یا هر چیز دیگری را باز نماید ان مهر شکسته شده و نشان از باز شدن درب پاکت یا دفتر میدهد.

در زیر نمونه از لاک اب شده را خواهیم دید که به خاطر حفظ حریم شخصی مهر روی ان را پاک کردیم تا مثال کمی واضح تر مشخص شود.

لاک مهر موم اب شده

نمونه لاک مهر موم اب شده بر روی سطح

برای مهمور کردن یک لاک پس از اب شدن معمولا شرکت ها و ادارات و یا هر شخصی که بخواهد از ان استفاده کند یک مهر فلزی با طرح شخصی و یا اداری مخصوص خود از جنس فلز می سازد نا بعد از اب کردن لاک ان را بر روی ان بفشارد تا طرح مد نظر مهر بر روی ان نقش بسته و خاصیت یونیک بودن و یا شخصی بودن ان باعث کردد تا شخص دیگری نتواند پس از دستکاری مجددا ان را ترمیم نماید.

در زیر یک نمونه به عنوان مثال از نقش بستن یک لاک نمایی برای شما قرار دادیم تا مفهوم ان روشن تر باشد.

لاک مهر و موم

   لاک مهر و موم

دستگاه لاک اب کن:

تا اینجا با عملکرد لاک مهر و موم و خاصیت و مصرف ان اشنا شدیم . حال برای اب کردن این مدل لاک ها از دو روش می توان استفاده کرد:

  • روش اول برای کسانی کاربرد دارد که مصرف ان ها بسیار کم بوده و گهگاهی یک نامه برای ادارات دارند و یا مثلا یک پیش فاکتور و یا استعلام بها را باید با ضوابط خاصی تحویل اداره و یا ارگانی نمایند. در این صورت می بایست یک عدد از این لاک ها را توسط شعله فندک و یا شمع اب نمود و لاک اب شده را بر روی نامه بچکانیم تا به مقصود برسیم.
  • روش دوم برای کسانی می باشد که مصرف نسبتا زیادی را دارند و خوب مسلم است که از طریق روش اول کار بسیار پر زحمتی را در پیش رو خواهند داشت و همچنین تمام شده کار حالت قشنگ و اداری پیدا نخواهد کرد. از این رو این قبیل افراد باید از دستگاه لاک ابکن مخصوص این کار بهره ببرند و از ان استفاده کنند.

دستگاه لاک اب کن:

دستگاه لاک اب کن تشکیل شده از یک کاسه با سوراخی در زیران که برای خارج شدن لاک مایع از سوراخ و چکاندن ان بر روی مکان مورد نظر استفاده می گردد.

در اطراف کاسه هیتری قرار دارد که این هیتر با برق شهری کار کرده و می توانیم با یک کلید که سر راه این برق شهری قرار گرفته است ان را خاموش و روشن نماییم . روش کار به این صورت است که لاک را خرد می کنیم و در کاسه میریزیم. بعد از این کار دستگاه لاک ابکن را که به برق شهری وصل است را روشن میکنیم .

مدتی را صبر کنید تا کاسه گرم شود . این گرما به لاک خرد شده در کاسه انتقال پیدا کرده و باعث می گردد تا لاک به صورت مایع در بیاید. در مرکز ظرف سوراخی طراحی شده است که این سوراخ با یک مسدود کننده که یک فنر پشت ان هست مسدود شده و در زمان لازم با فشار دادن اهرمی امکان باز شدن و ریختن لاک را به ما خواهد داد  که بسیار کار را راحت میکند.

در ضمن برای نگهداری این ظرف گرم شده و استفاده راحت تر بر روی میز کار یک نگهدارنده نیز وجود دارد که این لاک ابکن داغ را می توان بر روی ان قرار داد و از کج شدن و ریختن ان جلوگیری کرد.

امیدوارم که این مقاله آموزش کار کردن با دستگاه لاک اب کن و لاک مهر و موم برای شما مفید واقع شده باشد.

در ضمن شما می توانید برای خرید این محصول ها به سایت www.officekala.com مراجعه کرده و خریداری نمایید و یا از لینک های زیر به صفحه مورد دظر ره پیدا کنید:

دستگاه لاک اب کن 

لاک مهر و موم